Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek is geschreven als een uitnodiging om verschillen in kinderen en de manier waarop ze leren te (h)erkennen en verscheidenheid als bron van inspiratie te zien. In het boek worden inzichten uit wetenschap, kunst en onderwijs met elkaar verbonden. Het is een kleurrijk boek met talloze foto's en mindmaps met veel aandacht voor de natuur om ons heen. Het is zowel een studie- als werkboek met een apart activiteitenboek: een handvat voor degenen die meer beweging en diversiteit op school willen. Met als extra een cd-rom met prachtige foto's van de natuur, vrij van copyright. Rijk uitgegeven studieboek (inclusief activiteitenboek, cd-rom en in cassette) over het menselijke vermogen om te leren, talenten en kwaliteiten, het brein in actie en het op creatieve wijze ontwikkelingen van leerkracht en leervermogen. Centraal staat een aantal essentiële uitgangspunten uit de leer van de positieve psychologie, waarin wordt uitgegaan van de kracht van mensen (broaden-and-build-model: erkennen, inzetten, verbreden en uitbouwen van al de in mensen aanwezige krachtbronnen) ten dienste van leerprocessen met hart en ziel. De inhoud is actueel en verbindt tal van leerprincipes met elkaar. Er worden verbindingen gelegd met meervoudige intelligentie, kunstuitingen, spiritualiteit en natuurbeleving (natuurbeelden). Er is veel aandacht voor het inrichten en creëren van een krachtige leeromgeving voor kinderen en hun begeleiders. Het boek is mooi vormgegeven met tal van mind-maps, emotional-maps, foto's, tekeningen, uitspraken, woordvelden, schema's, werkbladen (oefenboek). De uitgave wordt een studieboek genoemd, maar kan gelezen worden als een verwondering en bewondering opwekkende avonturenroman over menselijk leren. De inhoud is meeslepend, praktisch, laat zien en inzien en biedt het beste van het beste op dit gebied. Voor ieder die met kinderen werkt.
Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Kunsteducatie --- Vakoverschrijdende eindtermen --- basisonderwijs --- 373.67 --- brein --- creativiteit --- intelligentie --- kunst --- kunstonderwijs --- kunstpedagogie --- mind maps --- onderwijs --- pedagogie --- perceptie --- psychologie --- spiritualiteit --- vakdidactiek --- waarneming --- 450.8 --- 474.23 --- 474.6 --- 477 --- Creativiteit --- Diversiteit --- Hersenen --- Kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Leerprocessen --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Methodiek van het studeren --- Didactische principes --- Intercultureel onderwijs --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Vakoverschrijdende eindtermen. --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- departement Lerarenopleiding 10 --- kunst en cultuur --- didactiek --- Didactics --- Orthopedagogics
Choose an application
Stapstenen onderzoek stap voor stap is een leerboek voor alle richtingen van de 2de en 3de graad aso en tso. Het speelt in op de specifieke eindtermen rond onderzoeksvaardigheden.Bron : http://www.boekenbank.be
450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderzoek --- 001.81 --- 300.6 --- informatievaardigheden --- onderzoeksmethoden --- onderzoeksvraagstelling --- rapporteren --- wetenschappelijk onderzoek --- 003 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- Wetenschappelijk onderzoek --- 450.49 --- Onderzoeksvaardigheden ; secundair onderwijs --- sociaal onderzoek --- SLO HHA --- 001.8 --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Methodiek van het studeren --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Social Sciences and Humanities. Social Sciences --- Research Methodology. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Research on teaching --- Methods in social research (general) --- handboeken secundair onderwijs --- economie --- didactiek --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksstrategie --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoeksvaardigheid --- Vakoverschrijdende eindterm --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|